dede

dede
im dede ;)

Thursday 15 May 2014

Walau kau bukan bersamaku lagi, tapi ini khas utk mu wahai Cinta.

Sungguh,
Tak berniat membuat kau sakit,
Membuat kau kecewa,
Tapi, baik kah aku,
Jika mengatakan cinta,
Padahal ianya dusta semata-mata?
Aku pegang kau dalam doa.
Jangan pernah terlintas --
Yang aku membenci kau.
Tidak.
Kau org yg pernah memberi rasa sayang,
Mengajar erti pengorbanan.
Aku tahu kau sememangnya kuat.
Kuatkan diri kau,
Dekat kan diri kau dgn Pencipta,
Sungguh, 
Apa yang terjadi terletak di tangannya.
Jangan pernah kau persoalkan apa yg terjadi,
Kita manusia,
Harus akur.
Ada sebab Tuhan menguji kau sebegini,
Mungkin Dia merindui kau,
Dia ingin kau mendekatkan diri kau --
Dengan dia.
Tiada siapa dapat menduga.
Cuba la tabahkan hati mu wahai cinta,
Jika rindu, sampaikannya dalam doa.
Menangis lah jika itu dapat melegakan hati mu
Aku tahu kau bisa,
Ya, kau bisa :)

No comments:

Post a Comment