dede

dede
im dede ;)

Thursday 15 May 2014

Perginya, Cinta

Hati rasa sesuatu,
Sesuatu yang tak kena akan berlaku,
Aku cuma mampu mengucap kalimah,
'Astaghfirullah'
Tak terungkap rasa apa yang membelenggu diri ini,
Sibuk melayani komputer,
Gadget di kamar,
Bersuka ria, gelak ketawa.
Tidak ku duga,
Sesuatu menampar aku dengan hebat,
Sungguh aku tak percaya --
Cinta hati aku sudah hendak meninggalkan aku,
Keseorangan,
Kesepian,
Aku hilang arah,
Serta pertimbangan,
Menangis,
Berdoa agar dia terselamat,
Tapi Tuhan lebih menyayanginya,
Dia dibawa pergi pada petang ini,
Sewaktu azan berkumandang,
Selawat nabi yang dimainkan di corong radio,
Sayu hati ini,
Di petang yang dingin,
DIA pergi,
Suasana yang indah menjadi kelam.
Sakit yang ditanggung olehnya,
Tak terperi rasanya mungkin,
Melihat cara DIA nazak,
Amat menyakitkan aku.
Sayang, aku redha kau pergi,
Semoga roh-mu tenang di alam lain,
Semoga kita berjumpa satu hari nanti,
Salam, CINTA :')

No comments:

Post a Comment